De Caribische Kust

26 januari 2015 - Manzanillo, Costa Rica

Het is warm en plakkerig! Tenzij er een windje staat, dan is het heeeeerlijk :)

Na de barbeque van vrijdagavond heb ik zaterdag mijn boeltje gepakt (alles wat ik dacht nodig te hebben voor een week in 2 rugzakken gestouwd) en op de bus gestapt. In Siquirres ontmoette ik een Amerikaan die ook naar Cahuita doorreisde, dus we zijn samen verder gereisd. John had echter geen hostel geboekt dus ging bij aankomst op zoek, terwijl ik met 2 Canadezen (Tracy en Keith) mee kon rijden in de taxi die hen kwam ophalen.

Het landschap van Turrialba naar Limón was echt prachtig en veranderde best dramatisch: van het slingeren over bergwegen naar vlakke velden met bananenplantages. Hier wordt denk ik ook alles voor de export verzameld. Ik zag in ieder geval een grote hoeveelheid trucks met MAERSK containers voorbijrazen.

In Cahuita stond mijn hostel zo'n 50 meter van het strand. Heerlijk! Het was wel een eindje lopen naar het centrum, waar ik wat ansichtkaarten heb gekocht (en gekwijld over hangmatten...hopen dat ik genoeg ruimte over heb in mijn koffer straks) en bij de Italiaan waar ik bedacht had te gaan eten, Keith en Tracy tegenkwam. We waren net aan het eten toen ook John voorbijliep, dus dat was een leuke reünie. Vervolgens heeft Tracy heerlijk over me lopen moederen en kon ik mee terugrijden in de taxi.

De volgende dag heb ik de goede 8 km door het Nationale Park gelopen. De route liep om de punt van de kust heen en was voornamelijk de tweede helft best pittig. Aangezien het pad langs de kust liep, was er overal de mogelijkheid om een van de strandjes op te stappen. Het zag er werkelijk overal uit als een ansichtkaart! Op de punt (ongeveer op de helt van de route) kon je op een boot terug naar Cahuita stappen ($3) maar ik besloot door te bikkelen en hem helemaal uit te lopen. Achteraf gezien had ik misschien langer getwijfeld....en dan alsnóg verder gelopen ;) Aan het eind kwam ik dus natuurlijk helemaal doodop aan. Gelukkig was er een restaurantje waar ik wat kon eten en drinken, en ging de bus ieder half uur terug naar Cahuita!

En vandaag nam ik de bus naar Manzanillo, een klein stukje zuidelijker. In dit hostel kan ik gelukkig gebruik maken van de keuken, zo kan ik mijn voorraadje een beetje opmaken (en hoef ik minder mee te nemen in de bus). Zojuist gelijk even op het strand gezeten. Het was redelijk bewolkt en er stond een lekker windje, dus perfect! (hoewel ik zo natuurlijk niet heel bruin word :P)

Het internet is hier niet echt denderend en de telefoonverbinding zo mogelijk nog slechter, dus misschien wordt het 2-3 dagen redelijke radiostilte...

1. Carla en ed breedveldt:
    27 januari 2015
    We lezen met plezier je enthousiaste belevenissen. Leuk, dat
    je er een foto bij hebt gedaan. Misschien kun je je verhalen
    later bundelen en uitgeven !