Cartago?

8 maart 2015 - Alajuela, Costa Rica

Vrijdag was het plan om de trein naar Cartago te pakken. Het is een trein die 's ochtends en aan het eind van de middag rijdt om de mensen van en naar hun werk te brengen. De laatste trein in de ochtend vertrok dan ook om 8 uur, dus dat zou een vroegertje zijn. Helaas lag mijn bed zó lekker, dat ik besloot deze rit uit te stellen tot de dag erna. Ik ben dan ook San José eens écht gaan verkennen en heb een aantal mooie muurtekeningen (of grafitti, net wat je wilt) gezien.

De volgende dag was het zaterdag en was ik wél in staat vroeg mijn bed uit te komen. Ik was ruim op tijd bij het station en vroeg voor de zekerheid aan twee mannen of de trein naar Cartago van hier vertrok. MAAR NEE NATUURLIJK NIET WANT HET IS ZATERDAG EN DAN HOEFT ER NIEMAND NAAR ZIJN WERK!!! Zoals je ziet was ik niet bijzonder snugger. Ik dacht zelfs nog op weg naar het station dat ik de trein helemaal niet had horen toeteren die ochtend... Dan maar met de bus. Beetje jammer want ik had graag in die trein willen zitten. Het is een oude lijn met, voor zo ver ik weet, maar 1 paar rails. Een andere gast vertelde me dat de treinen op het station achter elkaar stoppen. Want er gaat er één naar Cartago en één naar Heredia. Anyway, de dag ervoor was het heerlijk weer, dus ik dacht dat het vandaag ook wel zo zou zijn en liep in mijn shirtje en korte broek door een bijzonder winderig Cartago.

Ik ontdekte dat Cartago eigenlijk helemaal niet zo briljant is. Er zijn 2 kerken, de zaterdagmarkt en een ruïne van een oud klooster geloof ik, waar ze binnen een mooie tuin in hebben gemaakt, maar verder is er niet veel te doen. Ik zat dan ook met goed 1,5 uur weer terug in de bus naar San José.

Die middag mijn koffer maar weer ingepakt en de laatste souvenirs gekocht.

En nu ben ik al weer in Alajuela en is het bijna tijd om Costa Rica te verlaten. Alajuela ligt op ongeveer 10 minuten van het vliegveld, vandaar dat ik hier mijn laatste 2 nachten doorbreng in plaats van in San José (ruim een half uur). Mijn vlucht vertrekt de 10e om half 5 's ochtends, dus iedere minuut die ik langer kan slapen is meegenomen!

Mijn volgende blog schrijf ik óf vanaf Sint Maarten óf vanuit huis! byebye :)