Sint Maarten

13 maart 2015 - Sint Maarten, Nederlandse Antillen

Na een vlotte (maar ZEER vroege vlucht) dinsdag aangekomen op Sint Maarten. Met de taxi naar een beach bar en daar gewacht op Eline, die tot 2 uur moest werken. Er staat een lekker windje waardoor het niet te warm is, al moet je dan natuurlijk extra uitkijken met het zonnetje.

Die avond naar een soort markt geweest in het Franse deel van het eiland. Was echt heel erg leuk, maar ik begon een halve zombie te worden, want deze dame besloot dat het niet nodig was om een tukje te doen na aankomst. Dus bij thuiskomst gelijk naar bed en ongeveer meteen in een coma gevallen.

De volgende ochtend met een busje naar Phillipsburg gereden. Erg toeristisch (er lagen 2 cruiseschepen in de haven, dus je kunt het je voorstellen). Rond 12 uur begon ik weer aardig in te storten, dus een busje naar huis gepakt en lekker op de bank een tukkie gedaan totdat Eline weer terug was. Die dag verder ook niets meer gedaan, aangezien we allebei op waren.

Donderdagochtend naar Marigot geweest. Is heel anders dan Phillipsburg. Ziet er veel ouder en 'authentieker' uit. Fort Louis beklommen met een prachtig uitzicht over de haven en de stad, Wat gegeten en terug naar huis. Daar omgekleed en opnieuw een busje gepakt en Eline halverwege ge-meet om naar het strand te gaan. Daar de rest van de middag lekker gelegen. Ik ben geen strandligger, maar dit was toch wel fijn als afsluiter van de hele reis.

Vandaag vlieg ik terug naar Nederland. Mijn vlucht vertrekt om kwart voor 2 en vliegt eerst naar Curaçao om daarna rechtstreeks door te vliegen naar Amsterdam. Ik heb afgelopen nacht bijna niet geslapen, dus hopelijk betekent dat dat ik in het vliegtuig lekker knock-out ga en gelijk in het Nederlandse ritme zit.

Tot gauw!

ps: ja, ik weet dat de Turrialba vulkaan aan het uitbarsten is. Aan de ene kant jammer dat ik daar nu niet ben, want had het graag gezien. Maar de timing zou wel erg vervelend zijn geweest omdat ik dan dus niet thuis had gekomen...

Op deze vulkaan had ik 4 weken lang uitzicht op school en heeft in oktober ook al kort uitgebarsten, maar het lijkt nu dus een tikkeltje erger.