Zoveel water!

15 november 2016 - Pucón, Chili

Uiteindelijk niet naar het Nationale Park geweest, omdat het de gehele dag heeft geregend. Letterlijk. Het is geen moment droog geweest. Om toch maar iets te doen, ben ik aan het eind van de ochtend naar beneden gelopen naar het plaatsje Angelmó, waar ze een soort marktje hebben. Ik was nog wat vroeg dus de meeste kraampjes waren nog dicht, maar ze verkopen toch allemaal ongeveer hetzelfde.

Daarna teruggelopen langs de kust naar het centrum om ergens wat te eten en even op te warmen. Ik had de afstand alleen zwaar onderschat, dus kwam compleet verzopen en verkleumd aan. Gelukkig serveerden ze warme chocomel! En toen maar snel weer terug naar het hotelletje.

Wat droogs aangetrokken, koffer ingepakt en de rest van de dag verder gelezen in mijn boek.

=====

Maandag was het tijd voor de rit naar Pucón. Een reis van 4 uur, volgens de routeplanner. Ik besloot tussen 9 en 10 weg te gaan, lekker op mijn gemakje te rijden en regelmatig een stop te maken. De plannen was dus om tussen 3 en 4 aan te komen.

De eerste helft van de rit was bijna geheel in de regen. Volgens mij reed ik met de wolk mee. Na 1,5 uur even gestopt om mijn broodje naar binnen te werken en geld uit mijn tas in de achterbak te halen; ik was ondertussen al door 2 tolpoortjes gereden en het geld wat ik in mijn portemonee had zitten was niet meer genoeg om er nog 1 te passeren.

Onderweg raakte de tank tot de helft leeg en niet wetende wanneer ik weer een tankstation tegen zou komen, ben ik bij de eerste de beste gestopt om hem weer vol te gooien. Het was daar zo rustig dat ik een goede 10 minuten met de man die voor je tankt heb gepraat. Voornamelijk over politiek (Bachelet is een communist, en communisten en socialisten zijn hetzelfde, gelukkig zijn ze op de helft van haar termijn). Dat was een fijne onderbreking van de eindeloos lange, rechte weg.

Op een gegeven moment kwam Santiago zelfs op de borden te staan (maar 800 km te gaan!). Toen bij een afslag kort verdwaald omdat ik, wederom, in een stadje terecht kwam. Achteraf was dit wel handig, want daar wat kunnen eten voordat ik het laatste half uurtje naar Pucón doorreed.

Het hostel is gerund door Fransen (blegh) en de kamertjes zijn groot genoeg voor een matras op wieltjes en mijn koffer. Boven het bed is een velux-dakraam waardoor je (als het weer het toelaat) een mooi uitzicht hebt. Helaas voor mij is het ook hier al een paar dagen aan het regenen.

Ze zeggen dat het vanaf vanmiddag en zeker vanaf morgen lekker weer wordt, dus fingers crossed!

1. Margriet:
    15 november 2016
    Pech met zoveel regen. Maar zo beleef je nog eens wat :-). In Nederland is het ook nat. Xx
  2. Ger Mulder:
    15 november 2016
    Nou, nou wat een regen. Maar goed je bent in "Zuid-Amerika".
  3. Ger Mulder:
    18 november 2016
    Goedemorgen(hier in Nederland). Ik mis je verhalen al een paar dagen. Ben iedere keer blij als ik iets van je lees.