Puerto Montt

10 november 2016 - Puerto Montt, Chili

Donderdagochtend kwam er even voor 8 uur een taxi voorrijden die mij naar het vliegveld van Punta Arenas bracht. Hoewel het pas 3 dagen terug was dat ik in een vliegtuig had gezeten, had ik absoluut niet het gevoel alsof ik nog maar net voet aan grond had gezet. Die 3 dagen waren dus relaxed genoeg om helemaal te settelen.

Keurig op tijd vertrok de vlucht van bijna 2 uur naar Puerto Montt. Een beetje jammer dat er een oud vrouwtje op mijn plek bij het raam was gaan zitten. Ik kon het niet uit mijn strot krijgen om haar weg te sturen, dus helaas niet veel uitzicht gehad. Behalve op het moment dat we in Puerto Montt gingen landen, want  toen moesten we een aantal keren boven de stad cirkelen waarbij die vleugel zo mooi naar beneden gaat en je prachtig naar het landschap beneden kunt kijken.

Niet wetende dat je hier zo snel je koffers hebt en buiten staat, was ik ongeveer een uur te vroeg met het ophalen van de auto. Uiteindelijk een half uurtje hoeven wachten en toen met TomTom naar mijn hotelletje gereden. Waar ik me even in had vergist is, dat de meeste stadjes die hier langs een baai gebouwd zijn, in de heuvels gebouwd zijn. Puerto Montt kan ik dus ook het beste vergelijken met Valparaíso in mindere mate. Ik heb in ieder geval de bevestiging gekregen dat ik kan hellinkje trekken! (om over die afdalingen maar te zwijgen; dat voor je gevoel de weg over 10 meter gaat ophouden en je een ravijn in rijdt!)

Anyway, het hotelletje is gelegen in een doodlopend, rustig straatje waar ik de auto op de oprit kon parkeren; lekker veilig dus! De gastenverblijven zijn op de bovenverdieping en beneden woont de familie, dus het heeft een heerlijke huiselijke sfeer. En mijn uitzicht..! Ik wil jullie niet jaloers maken hoor, maar...vanuit mijn kamerraampje kijk ik net uit op de baai en als je in de zitruimte zit heb je een ononderbroken zicht op de baai en de bergen in de verte.

Bij aankomst bleken de andere 2 gasten in het hotel 2 Nederlanders te zijn, toch wel even fijn om lekker te kunnen kletsen en wat ervaringen uit te wisselen. (Hij heeft een half jaar sebbatical en is begonnen in Peru, Bolivia en Brazilië, zij is in Santiago opgestapt en reist mee naar Argentinië).

Zojuist wat door de stad gebanjerd, voornamelijk op zoek naar een supermarkt voor wat te drinken en purol (want ik denk dat die van mij nog ergens in Punta Arenas op de bank ligt...) en op zoek naar een restaurantje om wat te eten, want ik had HONGER! Een omelet met groente is het geworden. Daarna overgestoken naar de VVV voor wat foldertjes en deze bij thuiskomst doorgespit om te concluderen dat ik hier niet lang genoeg ben. Had ik nou toch maar die binnenlandse vlucht omgeboekt naar een dag eerder...

1. Margriet:
    11 november 2016
    Naast mooie dingen zien en leuke dingen beleven wordt je ook nog een prof autobesturen. Mooi geschreven verslag. Ik kijk uit naar de volgende. Veel plezier xx