Op avontuur in Griekenland

15 mei 2023 - Karistos, Griekenland

Dat was me het begin van een vakantie wel! Afgelopen zondag vroeg door mijn moeder naar Schiphol gereden, als een speer door de beveiliging heen en wachten op het vliegtuig. We stonden allemaal klaar om te boarden maar toen: "het vliegtuig is kapot, we krijgen een andere, deze vertrekt vanaf de gate hieronder". Dus de hele meute terug en met de trap naar beneden, wachten op de bus. Ruim een uur later (ik had zéker nog een theetje kunnen halen ondertussen) stapte ik als laatste lading in de bus. De handbagage paste allemaal nog net in de bakken en toen konden we eindelijk!

Gevolg was wel dat ik de overtocht met de ferry zeker niet meer ging halen en dus met de auto vanaf Athene, via Chalkida naar het zuiden van Evia moest rijden. Opzich prima, de wegen zijn hier ook op het eiland voor het grootste deel geasfalteerd, maar het was toch een goede 3,5 uur rijden en grote delen ook over bochtige wegen met haarspelden. Afijn, iets over 5 kwam ik licht uitgeput aan bij mijn accommodatie.

Eerst maar eens bijkomen en gaan bekijken waar ik een hapje wil gaan eten. Het plekje wat ik had uitgezocht was helaas dicht, dus ergens anders gaan zitten. Puur gebaseerd op het feit dat er een vertaling op de menukaart stond. Dat Grieks moet ik nog maar even oefenen... Het eten was helaas niet zo bijzonder, maar de dames waren erg aardig en er moest even wat warms in mijn buik.

In de avond nog even wat plannen voor de komende dagen bijgesteld, gebaseerd op mijn ervaringen van die middag en toen heerlijk gaan slapen. Maar niet voordat de ferry hier om kwart voor 10 nog even een toeterconcert moest geven.