Een hobbelige start

27 juli 2022 - Sint Maarten, Nederlandse Antillen

De eerste verre reis in bijna 3 jaar begon met een hobbelige start.

Zondagmiddag vertrokken wij vol goede moed naar Schiphol om daar een korte nacht in een hotel door te brengen voor wij om 4 uur 's ochtends op Schiphol werden verwacht. Alles ging best voorspoedig. Inchecken een uurtje in de rij, security ook zoiets en om 7 uur zat ik (eindelijk) aan mijn eerste kopje thee van de dag.

En toen begon de eerste hobbel zich af te tekenen. Onze vlucht naar Parijs vertrok met vertraging en die overstap van ruim een  uur werd ineens gehalveerd. Samen met onze buurman haastten wij ons dwars door Charles de Gaulle en wisten op de minuut het vliegtuig in te rennen. Uitpuffen. We hebben het gehaald. De komende 8 uur even niets meer doen.

Helaas had ons vliegtuig andere gedachten, want we waren net een uurtje onderweg toen onze piloot ons meedeelde dat hij om ging draaien en we terug naar Parijs zouden vliegen. Dus 3 uur na onze sprint waren wij weer terug waar we begonnen. We werden met wat omwegen naar de service balie van AirFrance gestuurd en daar was alles eigenlijk best goed geregeld. We kregen nieuwe tickets voor een vervangende vlucht een dag later en er werd een hotel geregeld (met diner en ontbijt). De shuttle vinden was even een opgave maar gelukkig was daar onze buurman die op een of andere manier altijd zijn weg weet te vinden.

Na een iets langere nacht bevonden wij ons om kwart over 10 weer op Charles de Gaulle. Inchecken hoefde niet meer, onze koffers waren op het vliegveld gebleven dus de enige rij waar we in hoefden te staan was die van de douane en security. In tegenstelling tot op Schiphol, moest hier wel weer alles uit je tas. En de dame van de security vond mijn ongelabelde reisflesjes met douchegel en conditioner maar heel verdacht dus die moesten in de prullenbak... Dat was mijn hele voorraad voor deze vakantie dus ik was aardig pissig (nog steeds wel een beetje eigenlijk). Maar wat doe je eraan.

En vanaf daar was er niets meer aan de hand. Vliegtuig vertrok aardig op tijd, de 8 uur gingen eigenlijk best snel en de sfeer in het vliegtuig was gezellig. Dus om 4 uur lokale tijd landden wij op Sint Maarten en was de vakantie dan toch echt begonnen. In de rij voor de douane en de gezondheidscheck, geld pinnen en met de taxi naar ons appartementje voor de komende dagen.

Superfijne plek in Nettle Bay. Enige uitdaging is de vele spinnen die hier in alle hoekjes zitten. Vooral in de kleine wc is het steeds weer spannend of ze alle 5 netjes blijven zitten waar ze zitten!

1. Ravi:
    27 juli 2022
    😘🤗
  2. Winny:
    28 juli 2022
    Je kunt het met recht een hobbelige start noemen Fryke! Jammer van de conditioner en douchegel, die lui van de security kunnen inderdaad flink irritant zijn.😠
    Hoe dan ook, jullie zijn op de plek van bestemming! 😃 Veel plezier!