Penzance

5 juli 2018 - Penzance, Verenigd Koninkrijk

Lizard Point
Het meest zuidelijke puntje van Groot-Brittannië met een nog werkende vuurtoren die je kunt bezoeken. Bij ons was het erg mistig, dus we mochten ook genieten van de misthoorn hoewel niet al te erg van het uitzicht.

Land's End
Nog zo'n uitpuntje, ditmaal het meest westerlijke punt. Ook hier hadden wij helaas een erg mistige dag, maar je kunt er goed wandelen naar het plaatsje Sennen. Blijf vooral niet te lang hangen in het entertainment-parkje. In Sennen hebben we trouwens dolfijnen kunnen spotten in de baai tegenover het cafetje waar we wat gegeten hebben.

Tehidy Woods
Een groot park/landgoed waar je heerlijk rond kunt slenteren en met de hond kunt wandelen. De eekhoorntjes zijn goed vertegenwoordigd en niet schuw.

St Ives
Een mooi maar toeristisch havenstadje met een aantal fijne strandjes en plekjes om aan het water te zitten. De heuvels doen overigens niet onder aan Lissabon. Maar het is hier heerlijk vertoeven.

St Michael's Mount
Een oud kasteel gebouwd op een eilandje in de zee. Met eb kun je er over een pad heen wandelen, met vloed pendelen de bootjes je heen en weer. Een echt sprookjeskasteel met een prachtige tuin (en een fantastische bibliotheek). Laat mij daar maar achter hoor!

1. Margriet van Beek:
    6 juli 2018