Toerist in eigen land - Arnhem

8 juli 2021 - Arnhem, Nederland

Nederland ging weer een beetje open en dus had ik de gelegenheid mijn reis door ons kikkerlandje te vervolgen, deze keer: Arnhem, hoofdstad van Gelderland.

Dit weekend verliep wat anders dan hoe ik het normaal doe, want we begonnen op vrijdag in Burger's Zoo. Eerst de spullen in het hotel gedropt en daarna met de bus naar de dierentuin. Het was eigenlijk een prachtige dag voor een bezoek en zo op een vrijdag is het ook nog niet erg druk.

's Avonds uit eten bij een Mexicaans restaurant, waar ik al met een redelijk volle maag binnenkwam, met erg grote porties. Gelukkig bestaat er zoiets als een doggybag en hadden we gelijk ontbijt voor de volgende dag.

Die zaterdag rustig opgestart en ergens een kop thee gaan drinken en daarna door de 7 Straatjes gebanjerd (navigatie ging niet helemaal vlekkeloos, dus we hebben 2 straatjes 7x gedaan). Halverwege even een tussenstop om de Eusebiuskerk te beklimmen. Nouja, beklimmen; met de lift de toren in. Wel erg gaaf dat de (deels glazen) lift midden tussen de klokken doorgaat. Er zijn een aantal uitkijkpunten, waaronder een tweetal glazen dozen die aan de buitenkant van de toren hangen. Prachtig uitzicht over de stad.

Daarna nog een klein stukje langs de Nederrijn gelopen voordat de beentjes en voetjes het opgaven. En 's avonds heerlijk Indiaas gegeten, ik was iets minder rolbaar achteraf.

Op zondag hadden we niet heel veel fut meer. Er zou een geologisch museum zijn, maar daarvoor moesten we de stad uit en het bleek erg klein te zijn, dus dat uiteindelijk niet gedaan. Om toch nog wat van het mooie weer te genieten, hebben we een rondje door het Sonsbeekpark gemaakt. Een mooi, groot stuk groen midden in de stad.

Toen waren we na de lunch toch echt wel heel erg op. Dus spullen ophalen in het hotel en oversteken naar de trein op weg naar huis.