De reis begint. Soort van.

7 september 2019 - Guayaquil, Ecuador

Voordat mijn reis naar Ecuador überhaupt begon, waren er genoeg obstakels om te overwinnen: een vervroegde heenvlucht, een geannuleerde vlucht naar de Galapagos eilanden en het omgooien van mijn schema en omboeken van hotels als gevolg daarvan, de Bermudadriehoek in mijn huis die random dingen doet verdwijnen. Ik zal eerlijk zijn, meer dan eens wilde ik de handdoek in de ring gooien en het hele gedoe afblazen.

Maar uiteindelijk kwam 6 september toch om de hoek kijken en ben ik gisteren toch maar op het vliegtuig gestapt. En ik moet zeggen, de vlucht viel absoluut niet tegen. 12 uur naar Quito en daarna nog een half uurtje naar Guayaquil, ik begon me na 7 uur een beetje te vervelen. Mijn theorie over deze ervaring: een hele vlucht overdag, dan heb je ook niet dat gedonder van moeten maar niet kunnen slapen in het vliegtuig.

Voor een grote stad, was het verrassend hoe klein het vliegveld van Quito was en ook Guayaquil had ik groter verwacht. Dit nam echter niet weg dat het uitladen van de koffers bijzonder lang op zich liet wachten. En toen was de airportshuttle die me naar mijn hotel zou brengen al weer vertrokken. Communicatie liep via whatsapp en het internet op het vliegveld was ruk, dus dat liep allemaal heerlijk. drie kwartier door het vliegveld gedoold, in de tussentijd gepoogd geld te pinnen (wilde de automaten niet aan beginnen; daglimiet overschreden terwijl ik nog niets uitgegeven had) en uiteindelijk met mijn creditcard maar bij een wisselkantoor opgenomen. Ze zouden een nieuwe taxi sturen, 20-25 minuutjes en hou zou er zijn. Na meer dan een half uur wachten, maar geappt dat ik zelf wel een taxi zou zoeken.

Afijn, ik ben in mijn hotel. De kamer is lekker rustig en het bed ligt heerlijk, dus ik heb goed bij kunnen slapen.

Momenteel is het hier half 6 in de ochtend en ga ik mij zo klaarmaken voor een dag eropuit in Guayaquil. Ik ben benieuwd!

1. Diana:
    7 september 2019