Girona

2 juni 2017 - Girona, Spanje

Na een paar dagen Andorra was het tijd om de bergen te verlaten en ons naar Girona te begeven. Ons hotel bevindt zich boven op een heuveltop met prachtig uitzicht over deze mooie stad.

Diezelfde dag gelijk al door het centrum en over de stadsmuur geslenterd. Dachten we na Andorra verlost te zijn van het beklimmen van steile hellingen, worden we hier overspoelt met trappen. Het centrum is een doolhof van smalle steegjes (waar op één of andere manier altijd een busje doorheen kan), appartementjes met kleine balkonnetjes en overal restaurantjes en café-tjes.

De dag erna besloten we de auto te pakken en naar een kleine plaatsje aan de kust te rijden: Cadaqués. Zo mogelijk op nog meer heuvels gebouwd, maar mooie witte huisjes met blauwe raampjes. We hebben wat door de straatjes gedoold en de heuvel beklommen naar de Torre de las Creus, welke zo te zien wordt opgemetseld en in zijn geheel nogal tegenviel. Wel weer een mooi uitzicht over de baai.

Daarna doorgereden naar L'Estartit, waar we heerlijk hebben gegeten en ik even snel mijn voetjes in de zee heb gezet.

Gisteren was het een relax dag. We zijn enkel 's middags naar de stad gelopen om te eten en zodat ik mijn souvenirtjes kon kopen. En onverwachts kwamen we ook nog een superleuke boekwinkel tegen!

Vandaag rijden we naar Barcelona, ik ben benieuwd!