... en Diekirch

27 juni 2019 - Diekirch, Luxemburg

Het was pas een uur of 2 toen ik mijn ijsje in Schengen op had en ik had besloten de rest van de middag in Diekirch te spenderen. Één van de bekendere plaatsjes in Luxemburg. Het was een goed uur rijden en ik kwam weer redelijk oververhit aan. Dus de auto geparkeerd in de garage van een supermarkt en daar bij het café-tje een thee en water gedronken.

Diekirch is een leuk plaatsje met mooie straatjes. Het is vrij toeristisch en daarom zijn er ook veel restaurantjes met terrasjes. In de avond wat eten zou geen probleem moeten zijn dus. Maar eerst nog even cultureel doen: naar het Nationaal Militair Museum. Hoewel ik in Luxemburg Stad leerde dat het kleine landje al in een hoop conflicten betrokken is geraakt, vertelde dit museum alleen over (voornamelijk) de Tweede Wereldoorlog. Ze hebben veel voorwerpen en voertuigen uit die tijd, dus allemaal best wel leerzaam.

Daarna ben ik met wat omweggetjes in het centrum beland en neergestreken op een terrasje. Hier wat kleins gegeten en weer terug naar het hotel, waar ik die nacht de enige gast zou zijn.

Alvast mijn koffer wat ingepakt, zodat ik de volgende dag wat kon uitslapen en op tijd richting huis kon vertrekken.