Avontuur Avontuur

8 februari 2015 - Turrialba, Costa Rica

De derde week van lessen is alweer voorbij. De tijd vliegt! Op dinsdag was het plan om te paard naar de waterval hier in de buurt te gaan, iets wat de school aanbiedt. Maar de paarden waren nog niet beslagen (oid) dus te paard ging niet, maar we konden wel te voet.

We kregen een gids mee, Diluca, en werden door Fernando (de eigenaar van de school) afgezet bij de boom des levens (een hele grote, oude boom...natuurlijk). Van daar voer het pad door één van de grootste koffie plantages in Costa Rica naar de waterval van Aguiares. Daar moesten we door de stroom om aan de overkant te komen, vanwaar we naar de top van de waterval konden klimmen. Hup, schoenen en sokken uit, broek opgerold en gaan! De stroming was nog best sterk, trouwens.

Na een korte duik van Diluca, Yordi en Mary Beth onder de waterval gingen we op weg naar boven. Het was een aardige klim en ik voelde me net een (nog niet zo'n heel behendig) aapje, maar het ging zeker een stuk gemakkelijker dan ik vooraf zou hebben gedacht. Eenmaal boven was er een soort zwembad en een soortement van 'glijbaan'. Terwijl Diluca, Yordi en Mary Beth lekker hebben gezwommen, hebben Katarina en ik heerlijk onze voetjes in het water gehangen en genoten van de omgeving. Ik ben hier overigens wel aardig lek geprikt door de muggen, want ik was natuurlijk vergeten mijn DEET mee te nemen.

Daarna moesten we wederom door het water waden om via de andere kant terug naar Aguiares te lopen. Dus weer broek opgerold (iets verder deze keer) en door een nog sterkere stroming naar de overkant. Alleen stapte ik natuurlijk net weer in een iets dieper gedeelte, dus dat oprollen van die broek was echt compleet zinloos!

We liepen terug naar de boom des levens en toen begon het een beetje te regenen. We besloten vast naar beneden te lopen en onderweg hopelijk een bus tegen te komen. En inderdaad, niet geheel op een bushalte plek aangehouden, maar we mochten gelukkig mee.

Woensdag en donderdag kreeg ik een uur meer les, zodat mijn juf vrijdag voor haar verjaardag vroeg weg kon naar een weekendje strand. Man, man, man ik ben dat lessen nu wel een beetje zat hoor. Het is ook lastig want ik weet natuurlijk alle grammatica eigenlijk al, het is meer een kwestie van herhalen en oefenen enzo, maar daar raak je ook op den duur wel een beetje moe van. Maar gelukkig vrijdag een dagje vrij en daar heb ik heerlijk van genoten. Met helemaal niks doen.

En toen kwam zaterdag. En zaterdag was een hele goede dag! Samen met Brian, Yordi en Mary Beth ging ik paragliden hier in de buurt van Turrialba. En man, wat was dat leuk! Het was echt prachtig weer. Alleen voor de take-off was ik een beetje nerveus, niet bang, maar nerveus, maar het is echt een eitje hahaha. Mijn piloot was Camilio (als ik het goed onthouden heb), hij vliegt al 3 jaar en meestal hier in Turrialba. Hij was echt ontzettend aardig en checkte af en toe of het nog goed ging. Helaas kon ik in de lucht niet erg mooie foto's maken en filmpjes zijn ook niet echt denderend, dus dat heb ik al gauw opgegeven.

Op een gegeven moment vlogen er 3 vultures voorbij, dat was echt supercool. En ongeveer halverwege de vlucht vroeg Camilio of ik een trucje wilde doen. Ik wist niet precies wat hij in gedachte had, maar zei maar ja. En toen gingen we een rondje om onze as draaien en dat was echt zo cool!

Ik denk dat we ongeveer 20 minuten in de lucht hebben gehangen en toen werd ik weer op de grond afgezet. En ik wilde eigenlijk gelijk nog een keer!

Gelukkig staat er nog één op de planning als ik in Jacó ben (aan de kust), want dit was eigenlijk een soort try-out of ik het wel leuk vond, aangezien ik 1 nacht in Jacó wilde blijven zodát ik daar het paragliden kon doen. Als ik het nou niks vond, had ik dat overgeslagen, maar dat gaat dus niet gebeuren (tenzij ze niet vliegen als ik daar ben).

En zojuist heb ik weer een kitty friend gemaakt :) deze is echt heel kroelerig en komt zelfs op schoot!!!!

1. Tess:
    13 februari 2015
    Je moet gewoon een traditie beginnen dat in elk land waar je op vakantie gaat je gaat paragliden. ;)